Czy trening kulturystyczny w darmowych warunkach może przynieść spodziewane efekty w postaci widocznej oraz harmonijnej rozbudowy sylwetki? Oczywiście, że tak! Kluczowe znaczenie dla efektywności popularnego „treningu domatora” będzie mieć jednak nie tylko poprawna technika wykonywania ćwiczeń oraz prawidłowo rozpisany plan treningowy, ale również odpowiednie wyposażenie naszej domowej siłowni.

Jakie więc konkretnie akcesoria powinny znaleźć się w domowej siłowni? Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco dokładniej i postarajmy się udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Dobry sprzęt do ćwiczeń w domu: co warto o tym wiedzieć?

Co do zasady, akcesoria służące do szeroko rozumianego treningu kulturystycznego można podzielić na cztery podstawowe kategorie. Są to:

  • 1. Wolne ciężary
  • 2. Przyrządy do treningu z ciężarem własnego ciała
  • 3. Maszyny
  • 4. Gumy treningowe, expandery oraz inne przyrządy oporowe

Z tych czterech podstawowych kategorii sprzętu do treningu kulturystycznego powinny nas interesować trzy: wolne ciężary, przyrządy do treningu z ciężarem własnego ciała, przyrządy oporowe. Dlaczego? Maszyny co prawda mogą być wysoce efektywne, jednak z zasady zajmują po prostu zbyt wiele miejsca, aby można je było umieścić w siłowni domowej. Co więcej, w odróżnieniu od na przykład wolnych ciężarów, trening kulturystyczny wcale nie wymaga wykonywania ćwiczeń na maszynach: mają one raczej charakter sprzętu dodatkowego.

Co kupić do domowej siłowni?

Każda z trzech interesujących nas kategorii jeżeli chodzi o sprzęt do ćwiczeń kulturystycznych w warunkach domowy to bogate spektrum dostępnego asortymentu. Jeżeli chodzi o wolne ciężary, powinny nas interesować oczywiście przede wszystkim gryf prosty, obciążenie do gryfu oraz sztangielki(naturalnie, nie można zapomnieć także o ławeczce do ćwiczeń, najlepiej z funkcją blokowania ciężaru). Naturalnie, można zakupić również np. gryf łamany czy popularną kratownicę, jednak nie są to przyrządy podstawowe jeżeli chodzi o trening na wolnych ciężarach.

Kolejna kategoria, czyli przyrządy do treningu z ciężarem własnego ciała to przede wszystkim drążki do podciągania oraz ewentualnie dobre poręcze do pompek(pamiętajmy, że powinny one być stabilne oraz dobrze przylegać do powierzchni). Jeżeli chodzi o drążek, to najlepszym wyjściem będzie drążek rozporowy, ponieważ daje on możliwość zmiany wysokości umieszczenia, co pozwala na wykonywanie większej liczby ćwiczeń.

Ostatnia kategoria to takie akcesoria, jak dobrej jakości expander sprężynowy, gumy treningowe(na rynku są dostępne także wysokiej jakości gumy z kauczuku, które wykazują bardzo silny opór oraz są wyjątkowo wytrzymałe) a także ewentualnie ściskacze do rąk(świetny przyrząd do treningu nadgarstków oraz mięśni przedramion).

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *