Aktualnie sporo Polaków chcę skutecznie oraz regularnie dbać o własny wygląd. Mężczyźni przeważnie skupiają się na klatce piersiowej. Chcą, aby była ona jak najbardziej umięśniona. Wy także zastanawiacie się, jakie ćwiczenia na klatę będą optymalne? Na czym w głównej mierze trzeba się skupić?

Jakie mięśnie muszą być zaangażowane?

Aby uzyskać konkretne efekty w stosunkowo niewielkim czasie, trzeba wziąć pod uwagę minimum kilka aspektów. Przede wszystkim ćwiczenia na klatę powinny angażować określoną grupę mięśni tak zwanych powierzchniowych oraz głębokich. W literaturze fachowej bez żadnego problemu można dowiedzieć się, jakie są to konkretne elementy naszego ciała – zlokalizowane właśnie w tym obrębie. Chodzi między innymi o mięśnie piersiowe większe, mięśnie piersiowe mniejsze, lecz nie tylko. Dobrze jest tak wybierać ćwiczenia, żeby zaangażowane były także mięśnie podobojczykowe, mięśnie zębate przednie i mięśnie międzyżebrowe. Eksperci podkreślają, że zastosowanie się do tej wskazówki przynosi najlepsze rezultaty. Chodzi o to, że treningi są efektywne, a wyniki – w postaci bardziej umięśnionej klatki – przychodzą naprawdę szybko.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Wiecie już, jakie konkretnie grupy mięśni powinny być zaangażowane. Które ćwiczenia będą tutaj optymalne? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywać na przykład klasyczne pompki. Tak robi najwięcej osób. Okazuje się jednak, że są pod tym względem lepsze ćwiczenia. To na przykład wyciskanie sztangi w leżeniu. Do tego przyda się odpowiednia ławka pozioma. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób chętnie kupuje elementy tego typu do własnego domu lub mieszkania. Nie są one zbyt drogie, a pozwalają zagwarantować bardzo dobre rezultaty. Dużą popularnością cieszą się również tak zwane rozpiętki na maszynie. Tutaj pozycja powinna być natomiast siedząca. Co jeszcze robić, aby ćwiczenia na klatę były skuteczne? Nie chcecie tracić czasu? W takim razie dobrym wyborem jest również krzyżowanie linek w przypadku wyciągu górnego – pozycja jest rzecz jasna stojąca. Nie brakuje osób, które wykonują również pompki na poręczach, pompki z nogami w podwieszeniu, pompki realizowane na piłce fitnessowej itp. To pokazuje, że jest wiele lepszych ćwiczeń niż klasyczne pompki. Dobrze jest zatem wyposażyć się najpierw we właściwe sprzęt, jeśli macie zamiar trenować w swoim domu albo mieszkaniu i chcecie to robić jak najbardziej efektywnie. Istotne jest również to, aby trenować z zachowaniem odpowiedniej techniki.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *